Ørland Sparebank har vært her i snart 170 år. I løpet av den tiden har selvfølgelig både banken og våre kunder vært med på en stor utvikling. I dag er mange banktjenester digitalisert, både for oss og kunder. Du får utført mange banktjenester hjemme, som man tidligere måtte innom banken for å få gjort.  Det vi opplever nå er at våre kunder i større grad ønsker å prate med en rådgiver, for en mer helhetlig gjennomgang av sin økonomi.

 

Banksjef Pål Talmo er opptatt av at vi fortsatt skal være en bank med rådgivere som kjenner vårt lokalmarked. « Folkelighet, nærhet og personlige service har alltid vært en viktig del av bankens arbeid» sier Pål.  «Vi skal tilby gode digitale løsninger, slik at våre kunder har en praktisk hverdagsøkonomi. Samtidig skal vi ha rådgivere som er lette å treffe, så man kan ta en prat om små og store spørsmål rundt sin økonomi. Vi skal være der for våre kunder i alle livsfaser. Det er viktig å ha en rådgiver å snakke med både om sin økonomi i dag, dersom noe skulle skje og om planer for fremtiden.»

 

Pål Talmo

Banksjef Pål Talmo

 

Riktig kompetanse er viktig, i bankverden skjer ting raskt. «Derfor skal alle bankens rådgivere alltid være godt og riktig kvalifisert innenfor de fagområder de jobber», fortsetter Pål. «I løpet av fjoråret ble for eksempel alle våre rådgivere som jobber med kreditt godkjente som autoriserte kredittrådgivere».  Også på andre fagområder som sparing, forsikring, hverdagsøkonomi og jus oppdateres bankens ansatte jevnlig. Nå kommer det blant annet enda strengere krav til oppbevaring av personopplysninger, noe som banken tar på alvor og gjennomfører etter de krav som blir satt. Alle våre kunder skal selvfølgelig føle seg trygge på at ingen opplysninger kommer på avveie.

 

Hvert år har vi et eksternt byrå som gjennomfører undersøkelser på hvor fornøyde kunder er med Ørland Sparebank. Resultatet fra disse målingene viser at vi er i landstoppen når det gjelder fornøyde kunder. «Dette er utrolig viktig for oss» sier Pål. «Samtidig må vi hele tiden forbedre oss, slik at vi tilbyr det våre kunder ønsker. Med de endringer vi gjør nå legger vi til rette for at hver rådgiver skal kunne hjelpe kundene innenfor flere områder, samtidig som det skal bli enda lettere å komme i kontakt med en rådgiver».

 

Så om du ikke finner din rådgiver på samme kontor som tidligere: fortvil ikke. Alle er her, vi skal fortsatt være en bank du kjenner!