I henhold til Hvitvaskingsloven er banken forpliktet til å kjenne sine kunder, det vil si at vi trenger informasjon om kundene og kundenes bruk av banken.

Dette betyr at alle våre kunder må fylle ut et kundeerklæringsskjema. Her må du besvare spørsmål slik at vi vet mer om hvordan du bruker, eller planlegger å bruke våre produkter og tjenester. Spørsmålene er lovpålagte, og noen kan oppleves som litt uvanlige.

Mange har allerede gjort dette, men for de som ikke har dette på plass skjer følgende:

 

Kunder med mobilbank/ nettbank vil ved pålogging få opp et varsel. Her ber vi deg besvare noen spørsmål før du går videre til mobilbanken/nettbanken. Dette tar et par minutter. Du kan utsette å svare på spørsmålene to ganger, så må du svare før du kan gå videre

For mindreårige kunder vil verger motta brev med egenerklæringsskjema som må fylles ut av BEGGE og returneres.

Øvrige kunder vil motta et brev eller bli kontaktet av sin kunderådgiver fra Ørland Sparebank

 

Vi mangler fortsatt bekreftet legitimasjon fra noen av våre kunder. Vi ber alle som har fått varsel om dette ta kontakt, så kontoer ikke blir sperret.

Åpningsbilde i mobilbanken:

Kundeerklæringsskjema i mobilbank