Hvem gjelder dette?

Dette gjelder kun deg som ikke har legitimert deg med pass eller annen gyldig legitimasjon i banken tidligere. Dette kreves uansett om du har vært kunde hos oss i kort eller lang tid.

Hvordan får du ordnet dette?

Du får ordnet dette ved å komme innom banken med pass/ gyldig legitimasjon i vår åpningstid mandag-fredag 09.00-15.30.

Vi ønsker at du kommer snarest mulig.

Dette er fort gjort. Kanskje er det noe du skulle ha snakket med banken om, så får du gjort det samtidig?

Dersom du har mindreårige barn som er kunder i banken, ta også med deg dem og deres pass.

 

Hva er gyldig legitimasjon?

  • Dersom du har Bankid: Det er kun pass som er godkjent legitimasjon dersom du har Bankid. Bankid er din elektroniske signatur, og det kreves ekstra streng legitimasjonskontroll. 
  • Dersom du ikke har Bankid: Vi anbefaler at alle kunder legitimerer seg med gyldig pass, men om du ikke har pass så kan du for eksempel bruke norsk førerkort som legitimasjon.

Legitimasjonen skal ha gyldig dato og nødpass godtas ikke.

 

Hvilke konsekvenser kan det få om du ikke kommer innom og legitimerer deg?

Hvis du ikke kommer innom og legitimerer deg slik vi har bedt om, kan kundeforholdet etter hvert bli sperret (inkludert eventuell Bank-ID). Du vil i tilfelle motta et varsel i forkant.