Har du mistet eller har noen stjålet kortet ditt?
Da er det viktig at du sperrer kortet så snart som mulig, for å hindre evtuelt misbruk.
Du kan enkelt sperre det selv i mobilbanken eller nettbanken din. Her kan du også bestille nytt kort.
Eksempel på hvordan du gjør dette i mobilbanken:
- Logg deg inn i mobilbanken.
- Velg kort i oversikten, og trykk på haken bak kortet du ønsker å sperre
- Oppgi årsak til at du sperrer kortet
- Er du helt sikker på at kortet er borte bestiller du nytt i samme bilde
- Du kan enkelt slette sperren hvis du finner igjen kortet, og du ikke har bestilt nytt kort.
Lurer du på noe er det bare å ta kontakt!
På samme sted får du:
- oversikt over transaksjoner
- hente pinkode hvis du har glemt den
- bestemme hvor i verden kortet kan brukes med å sette regionssperrer
- informasjon om kortet
Har du blitt utsatt for svindel kan du også melde dette i mobilbanken. Du trykker da på "Reklamasjon" lenger ned på oversiktssiden over kort, og følger bruksanvisningen.