Har du mistet eller har noen stjålet kortet ditt?

Da er det viktig at du sperrer kortet så snart som mulig, for å hindre evtuelt misbruk.

Du kan enkelt sperre det selv i mobilbanken eller nettbanken din. Her kan du også bestille nytt kort. 

Eksempel på hvordan du gjør dette i mobilbanken:

  • Logg deg inn i mobilbanken.
  • Velg kort i oversikten, og trykk på haken bak kortet du ønsker å sperre
  • Oppgi årsak til at du sperrer kortet
  • Er du helt sikker på at kortet er borte bestiller du nytt i samme bilde
  • Du kan enkelt slette sperren hvis du finner igjen kortet, og du ikke har bestilt nytt kort.

Lurer du på noe er det bare å ta kontakt!

mobilbank - hvordan sperre kort

På samme sted får du:

  • oversikt over transaksjoner
  • hente pinkode hvis du har glemt den
  • bestemme hvor i verden kortet kan brukes med å sette regionssperrer
  • informasjon om kortet

Har du blitt utsatt for svindel kan du også melde dette i mobilbanken. Du trykker da på "Reklamasjon" lenger ned på oversiktssiden over kort, og følger bruksanvisningen.